Eminin web
  • O MENI
  • BLOG
  • KONTAKT
Home / ISO 14001 / KOMUNIKACIJA – Zahtjev 7.4 ISO 9001:2015; 14001:2015

KOMUNIKACIJA – Zahtjev 7.4 ISO 9001:2015; 14001:2015

KOMUNIKACIJA – Zahtjev 7.4 ISO 9001:2015; 14001:2015

KOMUNIKACIJA – Zahtjev 7.4 ISO 9001:2015; 14001:2015

By Emina Ademi inISO 14001, ISO 9001

Dimenzije komunikacije – prednosti i prepreke

Komunikacija je složena i izrazito važna aktivnost. Loša komunikacija može dovesti do kaosa i lošeg učinka u organizaciji. Dobra komunikacija potiče osjećaj zajedništva, timskog rada i daje jasan osjećaj svrhe i usmjerenja. Organizacija mora odlučiti što, kada, s kim i kako komunicirati – interno i eksterno.
Prijenos nepotpunih, dvosmislenih ili netočnih informacija, prijenos pogrešnoj osobi, prekasno ili u pogrešno vrijeme, uporaba neprikladnih ili nepouzdanih medija, samo su neki od primjera problema u komunikaciji. Oni su jedan od najčešćih uzroka neusklađenosti QMS-a.
Praćenje ozbiljnijih komunikacijskih problema moglo bi poslužiti kao korisni pokazatelj uspješnosti za utvrđivanje i poboljšanje učinkovitosti komunikacijskog procesa.

Zahtjev 7.4 Komunikacija

Dokumentirana informacija – DA ili NE

Poduzeće mora uspostaviti, provesti i održavati procese interne i eksterne komunikacije relevantne za sustav upravljanja QMS/EMS. Ovi procesi uključuju prikupljanje, ažuriranje i širenje informacija, pri čemu se vodi računa o sljedećem:
• O kojim temama treba komunicirati,
• Kada komunicirati,
• S kim komunicirati (primjerice interno unutar organizacije i/ili eksterno s izvođačima radova, posjetiteljima i drugim zainteresiranim stranama),
• Kako komunicirati.
Komunikacija treba biti prikladna i razumljiva ciljanim korisnicima, uzimajući u obzir aspekte raznolikosti kao što su spol, jezik, kultura i slično. Mora se voditi računa o pravnim i drugim zahtjevima, te osigurati da priopćene informacije budu pouzdane i u skladu s informacijama koje se generiraju u sustavu upravljanja QMS/EMS.
Svaki vlasnik procesa mora identificirati medij komunikacije (računalo, dokumenti, telefon, sastanci, itd.) koji se koristi i utvrditi jesu li ti mediji prikladni i svrsishodni. Vlasnici procesa trebali bi pružiti povratne informacije o učinkovitosti komunikacije.
Komunikacija od strane najvišeg poslovodstva o učinkovitosti sustava upravljanja kvalitetom mora se odvijati ne samo na najvišoj razini upravljanja već i na odgovarajućim razinama unutar organizacije

Zahtjev 7.4 Komunikacija

ISO 9001 vs. 14001 – plan komunikacije

Zahtjev 7.4 Komunikacija

Iako u ISO 9001:2015 ne postoji zahtjev da komunikacijski plan bude dokumentiran, to je preporučljivo napraviti, naročito ako je komunikacijski plan složen.

ISO 9001 vs. ISO 14001 - plan komunikacije iz perspektive sustava upravljanja kvalitetom

Iako u ISO 9001: 2015 ne postoji zahtjev da komunikacijski plan bude dokumentiran, to je preporučljivo napraviti, naročito ako je komunikacijski plan složen.
Što komunicirati?
• Ugovor o proizvodu i/ili usluzi
• Politika kvalitete
• Izmjene i dopune ugovora
• Primjenjivi zakonski i regulatorni zahtjevi
• Zahtjevi kupaca
• Zadovoljstvo kupaca
• Korporativno upravljanje
• Rezultati (KPI)
Kada komunicirati?
• Pokretanje i obnavljanje ugovora
• Nakon promjena politika ili procesa
• Nakon preuzimanja novog posla
S kim komunicirati?
• Kupci
• Dobavljači
• Zaposlenici
• Zakonodavna tijela
• Dioničari
Kako komunicirati?
• Ugovor
• Recenzije usluga
• Internet
• Bilteni
• Intranet
• Oglasne ploče
• Sastanci tvrtke / tima
• Newsletters
• Intranet
• Godišnji izvještaj
Tko će komunicirati?
• Voditelj marketinga / izvršni direktor kupaca
• Voditelj nabave / izvršni direktor nabave
• Menadžer za ljudske potencijale / vođa tima
• Pravni savjetnik / Menadžer za ljudske potencijale
• Predsjednik Uprave

Zahtjev 7.4 ISO 14001:2015 odnosi se na sve vrste komunikacija, internih i eksternih. Od poduzeća se zahtijeva da uspostavi i održava proces interne komunikacije između različitih razina i funkcija organizacije. Potrebno je dokumentirati i odgovoriti na relevantne komunikacije vanjskih zainteresiranih strana.

ISO 9001 vs. ISO 14001 - plan komunikacije iz perspektive sustava upravljanja okolišem

Što komunicirati?
• Komuniciranje ciljeva i ciljeva zaštite okoliša sa zaposlenicima
• Podizanje svijesti zaposlenika o pitanjima zaštite okoliša
• Komuniciranje politike zaštite okoliša sa zaposlenicima
• Savjetovanje o neusklađenosti s relevantnim voditeljima odjela
• Izvještavanje višeg menadžmenta o incidentima koji nastanu zbog abnormalnih ili hitnih operacija
Primjeri vanjske komunikacije uključuju:
• Rješavanje pritužbi vezanih za okoliš
• Reagiranje na upite medija, posebno u slučaju incidenta
Kada komunicirati?
• prilikom zapošljavanja
• na sastancima
• u očekivanju zakonskih zahtjeva
S kim komunicirati?
• Zaposlenici
• Ugovaratelji
• Vanjski pružatelji usluga
• Krajnji korisnici proizvoda
• Druge zainteresirane strane
Kako komunicirati?
• oglasne ploče
• e-pošta
• web stranica
• bilteni
• nadzor

Zahtjev 7.4 Komunikacija

Definirani kanali komunikacije ključni su za uspjeh sustava upravljanja QMS/EMS. Preporučuje se da postoji jasna politika komunikacije koju je potvrdilo najviše poslovodstvo identificirajući proces komunikacije.

„Dobra komunikacija gradi, a nekvalitetna ruši“. Da li se slažete!

7
Like this post
  • UPRAVLJANJE NESUKLADNOSTIMA VS. UPRAVLJANJE NESUKLADNIM IZLAZIMA - Zahtjev 10.2; 8.7 ISO 9001:2015; 14001:2015
    Previous PostUPRAVLJANJE NESUKLADNOSTIMA VS. UPRAVLJANJE NESUKLADNIM IZLAZIMA - Zahtjev 10.2; 8.7 ISO 9001:2015; 14001:2015

© Emina Ademi, 2020

Copy
Ova stranica koristi kolačiće kako bi poboljšala vaše iskustvo. Pretpostaviti ćemo da ste suglasni s navedenim kolačićima, no možete slobodno odbiti spremanje bilo kakvih podataka. Pravila privatnostiPostavke kolačićaPRIHVATI

Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.