Eminin web
  • O MENI
  • BLOG
  • KONTAKT
Home / ISO 9001 / RESURSI – Zahtjev 7.1 ISO 9001:2015

RESURSI – Zahtjev 7.1 ISO 9001:2015

RESURSI – Zahtjev 7.1 ISO 9001:2015

RESURSI – Zahtjev 7.1 ISO 9001:2015

By Emina Ademi inISO 9001

Uskladite upravljanje resursima s ciljevima poboljšavanja QMS

Najbolji razlog za integriranje upravljanja resursima u vaš sustav je bolja spoznaja prednosti koje se pojavljuju kada analizirate prikupljene podatke kao dio sustava upravljanja kvalitetom (QMS). Sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 razvijen je tako da koristi prikupljene podatke za unošenje potrebnih promjena za poboljšanje pojedinih procesa, a pritom za poboljšanje učinkovitosti sustava u cjelini. Jedini način da se to dogodi je da se usklade ciljevi QMS-a s dodjeljenim resursima koji se navode u zahtjevu 7.1 Resursi. Tek tada se mogu dogoditi najbolja poboljšanja.

Osiguravanje odgovarajućih resursa za vaš QMS uključuje tri opća koraka:
– prepoznavanje potreba za resursima;
– priprema proračuna koji će odgovarati na potrebe i
– praćenje troškova QMS-a kontinuirano kako bi se osiguralo da resursi i dalje odražavaju trenutne potrebe.

Zahtjev 7.1. Resursi
Zahtjev 7.1. Resursi

Važnost resursa tvrtke

Prema ISO 9001:2015  zahtijeva se da odredite prirodu i dostupnost takvih resursa. To se obično radi planiranjem poslovanja i kvalitete. Imati odgovarajuće resurse od vitalnog je značaja za osiguravanje sukladnosti proizvoda ili ispunjavanje zahtjeva kupaca – npr. posjedovanje odgovarajućeg osoblja, materijala i opreme kako bi se osigurala pravodobna proizvodnja i isporuka proizvoda. Koristite poslovno planiranje (zahtjev 5.1.1), planiranje upravljanja kvalitetom (zahtjev 6.2.2), planiranje QMS procesa (zahtjev 4.4), kao i za vrijeme planiranja bilo koje promjene u QMS-u (zahtjev 6.3), za prepoznavanje i utvrđivanje prirode resursa potrebe QMS-a svaki postupak i plan njegove dostupnosti. Stvarna količina potrebnih resursa može varirati iz dana u dan i s vremenom. To je jedan od razloga zašto vrhunsko rukovodstvo mora redovito pregledavati rad QMS-a (zahtjev 9.3.3).

Zadovoljenje zahtjeva 7.1 Resursi prema ISO 9001:2015 – primjer dokumentiranih informacija

Zahtjev 7.1 ne obvezuje na bilo koju vrstu predviđanja ili dokumentiranja resursa (iznimka je 7.1.5 koji mora biti dokumentiran). Jednostavno zahtijeva da se osiguraju resursi i Vi se možete slobodno pozabaviti tim pitanjem na bilo koji način koji najbolje odgovara vašoj situaciji.

Auditori bi trebali provjeriti jesu li resursi potrebni za primjenu, održavanje i poboljšanje sustava upravljanja kvalitetom adekvatno upravljani. To znači da odgovarajuća sredstva moraju biti identificirana, planirana, učinjena dostupnim, korištena, nadzirana i mijenjana prema potrebi organizacije, na način koji je u skladu s ciljevima kao i doprinos usklađenosti sa zahtjevima za proizvod ili uslugu. Kako bi se provjerilo da li su prikladni procesi uspostavljeni, može se provjeriti tijekom internog audita u vidu intervjua s najvišim poslovodstvom i ostalim odgovornim osobljem. Dokazi se mogu dobiti u različitim fazama audita – pregledom ulaznih podataka upravine ocjene, performansi procesa i rezultata (izlazni podaci upravine ocjene). Važno je utvrditi da li  je organizacija ocijenila prošli i sadašnji učinak (npr. koristeći analizu troškova, procjenu rizika) prilikom odlučivanja koja će se sredstva dodijeliti.

Da bi lakše zadovoljili zahtjeve kupaca i vanjskih zainteresiranih strana možete kreirati slijedeće dokumentirane informacije:

7.1.2 Ljudi
Zahtjev:

• osigurava da organizacija određuje i osigurava osoblje za primjenu QMS-a te za upravljanje i kontrolu njegovih procesa.

Dokumentirana informacija:

Ključni zahtjevi za kompetencijom osoblja moraju biti implementirani u dokumentiranom postupku temeljenom na najboljem iskustvu na terenu, a uključuje slijedeće:
• definiranje potrebne kompetencije;
• pružanje kompetencija;
• evaluacija učinkovitosti mjera za osiguranje kompetencije;
• čuvanje dokaza o stručnosti;
• analiza adekvatnosti ljudskih resursa, mjere poboljšanja.
Zapisi:
• godišnji plan zapošljavanja/obuke;
• ocjena učinkovitosti osposobljavanja.

7.1.3 Infrastruktura
Zahtjev:

• osigurava da organizacija određuje i pruža infrastrukturu za rad procesa i postizanje sukladnosti.

Dokumentirana informacija:

Postupak koji regulira izvršenje procesa – “Kontrola infrastrukture”, a uključuje:
• definiranje potrebne infrastrukture;
• osiguravanje dostupnosti infrastrukture;
• održavanje infrastrukture.
Zapisi:
• godišnji rutinski i preventivni raspored održavanja;
• godišnji plan remonta;
• upute za održavanje;
• evidencija o pregledima zgrada.

7.1.4 Okruženje za provedbu procesa
Zahtjev:

• osigurava da organizacija određuje, osigurava i održava okruženje potrebno za rad svojih procesa i postizanje sukladnosti.

Dokumentirana informacija:

Provesti procjenu rizika o uvjetima radne okoline objekta kako bi se identificirali i kontrolirali rizici povezani s njihovim utjecajem na:

• kvalitetu proizvoda i usluga,

• rad poslovnih i qms procesa,

• zdravlje i sigurnost zaposlenika.

Zapisi:

• procjena rizika i mogućnosti.

7.1.5 Resursi za nadzor i mjerenje
Zahtjev:

• osigurava mjerne uređaje, umjeravanje i sljedivost mjerenja.

Dokumentirana informacija:

Postupak  „Kontrola nadzora i mjerenja resursa“, osiguravajući raspoloživost i održavanje tri komponente praćenja i mjerenja resursa:
• mjerna oprema;
• metodologije praćenja i mjerenja;
• osoblje koje provodi nadzor i mjerenje.

7.1.6 Organizacijsko znanje
Zahtjev:

• osigurava da organizacija uzme u obzir unutarnje i vanjske izvore znanja potrebnog za rad QMS-a, osiguranje sukladnost proizvoda i usluga.

(poput: učenje iz neuspjeha; prikupljanje znanja od kupaca, dobavljača i partnera; praćenje znanja koje postoji unutar organizacije npr. kroz mentorstvo; dijeljenje organizacijskog znanja s relevantnim zainteresiranim stranama radi osiguranja održivosti organizacije; ažuriranje potrebnog organizacijskog znanja na temelju rezultata poboljšanja; znanja sa konferencija, sudjelovanja na sajmovima, mrežnim seminarima)

Dokumentirana informacija:

Postupak „Kontrola organizacijskog znanja”,  koji opisuje organizacijsku aktivnost  korištenja znanja kao resursa za QMS procese.
Proces uključuje četiri faze:
• definiranje potrebnog znanja;
• stvaranje banke znanja organizacije;
• održavanje i pružanje pristupa znanju;
• upravljanje kvalitetom poboljšava se stečenim znanjem.

Zahtjev 7.1. Resursi
54
Like this post
  • VOĐENJE - Zahtjev 5 ISO 14001:2015
    Previous PostVOĐENJE - Zahtjev 5 ISO 14001:2015
  • Next PostUPRAVLJANJE NESUKLADNOSTIMA VS. UPRAVLJANJE NESUKLADNIM IZLAZIMA - Zahtjev 10.2; 8.7 ISO 9001:2015; 14001:2015
    VOĐENJE - Zahtjev 5 ISO 14001:2015

© Emina Ademi, 2020

Copy
Ova stranica koristi kolačiće kako bi poboljšala vaše iskustvo. Pretpostaviti ćemo da ste suglasni s navedenim kolačićima, no možete slobodno odbiti spremanje bilo kakvih podataka. Pravila privatnostiPostavke kolačićaPRIHVATI

Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT